Dienstag, 29. April 2014

Maling med fedtkridt - "I dag..."

Jeg har arbejdet med fedtkridt og haft en idee om at lave en bog med forskellige stemninger.
Her kan i se resultatet.

Det sjove var ved processen at jeg følte når jeg sad og malede de forskellige ansigt, at jeg lå mærke til hvordan jeg selv efterlignede ansigtet imens jeg malede.

Ideen var med bogen at man sådan kunne relatere stemninger med forskellige farver og udtryk.
Bogen kalder jeg for "I dag...". Den består af 2 kapitler. Kap. 1. "I dag er jeg..." og Kap. 2. "I dag er det...".

Arbejdet med selve materialet var en udfordring til at starte med da stifterne var meget flade og man dårligt kunne tegen meget nøjagtigt. Derfor valgte jeg altid lige at starte med nogle outlines ved hjælp af en tykkere blyant. Efterfølgende lagde jeg så fedtkridtet på.

Jeg startede med at lave skitser af tegningerne med farveblyanter:
Og så var det bare med at komme igang:


Resultatet:












Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen